Wednesday, August 13, 2008

Term break

hahaha!..i suck in updating my blog. there are tons of stuff i wanna share. So much has happened on two weeks term break, no more books, no more exams, no more assignments! i just spend some quality times at KL with my best friend Dr.Alfaf and Abg Eq & Zizi, thank alot for uolz.

Hari pertama shoping kat Ikea untuk barang-barang bilik Dr.Alfaf yang baru berpindah, satu hari suntuk kat sana sibuk cari barang bilik dia, last-last aku yang beriya nak pegi Ikea terlupa nak beli barang aku sendiri, hampeh betul!... inilah rupa tekanan mentel yang yang dihadapi Dr.Alfaf selepas melihat harga barang yang hendak dibeli (ampun Dr.Alfaf)


Sebenarnya tempat yang paling aku nak pegi ialah Restorant kat Ikea tu, tak ade maknanye nak shoping2 bagai, tak sabar nak makan meatballs dia, so abis shoping tanpa segan silu riak dan bonkak nye aku terus beratur amik makanan.Here's our Sunday tea at the Ikea Restaurant


Special offer ... just say the magic words, "PAX 10 YEARS GUARANTEE!"



At the check-out ...



My Favorate ... The swedish meatballs with cranberry sauce, the gravy and the ChickenWings was great!



Hari kedua makan di Tupai Tupai Restorant di 551A Jalan Bukit Petaling Kuala Lumpur, ya ampun!... kemanakah falsafah diet aku huhuhuhuh. yang bestnye tempat tu berkonsepkan ala-ala dikelilingi alam flora dan fauna gitue..pilihan makanan juga pelbagai" mmm comelkan



antara hidangan yang kita ambil



aku pon kurang pasti kenapa restorant ini dibagi nama Tupai Tupai, mungkit tempat ini menjadi tempat persingahan para tupai kot, abis kalau banyak beruk kat sini kena lah panggil Beruk Beruk Restorant, abis macam mana pulak kalau hanjing hanjing banyak berkeliaran kat sini.
nampak tak tupai kat jantung pisang tu


ni lagi sekor agaknye cople dia kot



sambil sambil makan tiba tiba burung ni dekat ngan kita, jinak plk tu


see kan dah cakap tempat ni penuh dengan alam flora dan fauna



eh macam mana ade beruang kutub pulak kat sini



Hari ketiga makan di Sate kajang, dah lama teringin nak pegi tempat tu, mmm tapi kali ni tak jumpa plk sate usus.
The Peanut Sauce and the Chilli comes seperately so you can make it as spicy as you like



ni lah sate yang aku cari, sate usus, nak tau kat mana aku dapat, dekat kampung kedai belakang umah aku je, tu pon my dad yang belikan.

1 comment:

singAsong said...

Ello......let's me know bile2 je nak datang makan satay je.....rumah saya dekat Kajang ler.....anyway, have a good day.